۱۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۴:۲۵

لطفیان در گفتگو با مهر:

13 طرح قرآنی در خراسان جنوبی اجرا می شود/ غبار روبی 600 مسجد

13 طرح قرآنی در خراسان جنوبی اجرا می شود/ غبار روبی 600 مسجد

بیرجند – خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: در صورت تامین اعتبار اجرای 13 طرح قرآنی همزمان با ماه مبارک رمضان در استان آغاز خواهد شد.

حجت السلام کاظم لطفیان در گفتگویی با خبرنگار مهر پیرامون برنامه های تبلیغات اسلامی استان در ماه مبارک رمضان، با اشاره به فعالیت 16موسسه قرآنی، 139 خانه قرآن روستایی و 10 خانه قرآن شهری در استان اظهارکرد: طرح های قرآنی با استفاده از ظرفیت های مردمی این خانه ها و موسسات قرآنی اجرا خواهد شد.

 وی به اجرای طرح با قرآن در رمضان همزمان با ماه مبارک رمضان در استان اشاره کرد و افزود: این طرح با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه قرآنی تالیات در قالب برگزاری مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم  برگزار می شود.

 وی ادامه داد: مراسم ترتیل خوانی در راستای اجرای این طرح همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان هر روز عصر در محل هیئت محبان الزهرا(س) شهرستان بیرجند برگزار خواهد شد.

 وی با اشاره به  اجرای طرح بینات در استان نیز گفت: در راستای اجرای این طرح قرآنی نیز هر روز بعد از نماز مغرب و عشاء تفسیر قرآن کریم با حضور استاد بهنامی ویژه خواهران و برداران در محل هیئت محبان الزهرا(س) بیرجند برگزار می شود.

 وی عنوان کرد: همچنین طرح بینات ویژه خواهران در محل مسجد امام صادق(ع) شهرستان بیرجند نیز با همکاری خانه قرآن زهرای اطهر(س) با حضور خانم روستا از مفسرین استانی برگزار خواهد شد.

 وی با بیان اینکه طرح بینات همچنین در شش شهرستان استان نیز برگزار خواهد شد، بیان داشت: تفسیر سوره مبارکه روم با حضور مفسرین برجسته استان در قالب این طرح اجرا می شود.

آموزش حفظ قرآن به 2800 نفر در استان

وی همچنین از آغاز طرح آموزش عمومی قرآن کریم در رشته های حفظ و مفاهیم همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و تصریح کرد: این طرح با رویکرد ویژه به حفظ قرآن کریم برای دو هزار و 800 نفر از علاقمندان اجرا خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی  با بیان اینکه برگزاری دوره های تربیت معلم قرآن برای 140 نفر در سال جاری برگزار می شود، عنوان کرد: 64تشکل قرآنی مردمی نیز امسال تجهیز ، حمایت و ساماندهی خواهند شد.

وی با اشاره به اجرای طرح آموزش قرآن کارکنان دولت در استان گفت: در قالب این طرح که همزمان با ماه مبارک رمضان آغاز و تا پایان سال نیز ادامه دارد دو هزار نفر تحت پوشش قرار می گیرند.

حجت الاسلام لطفیان با اشاره به اجرای دو مسابقه بزرگ قرآنی در سطح استان نیز گفت: مسابقه قرآنی مائده ویژه عموم مردم و مسابقه تسنیم ویژه کارکنان دستگاه های فرهنگی استان نیز در سطح استان برگزار می شود.

به گفته وی مسابقات تفسیر نورالهدی نیز همزمان با ماه مبارک رمضان در استان آغاز خواهد شد.

غبارروبی و عطرافشانی ۶۰۰ مسجد در خراسان جنوبی

 مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در ادامه گفت: با توجه به نزدک شدن به ماه نور و رحمت ۶۰۰ مسجد در سطح استان با حضور مردم غبارروبی می شود.

حجت الاسلام لطفیان اظهار داشت: در این دهه سه مسجد "توحید، صدیقه طاهره(س) و سید الشهدا(ع)" همزمان با اواخر شعبان با حضور مسئولان غبارروبی می شوند.

وی با بیان اینکه  دهه آخر ماه شعبان هر ساله به عنوان دهه غبارروبی مساجد نامگذاری شده است، بیان داشت: تمامی مساجد که دارای امام جماعت مستقر هستند با حضور خودجوش مردم و هیات امناء غبارروبی می شوند.

اعزام یک هزار مبلغ به نقاط شهری و روستایی استان

 وی از اعزام یک هزار و 65 مبلغ به نقاط مختلف شهری و روستایی استان همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: حضور روحانيون بومي و غير بومي در روستاها و نقاط مختلف استان باعث تقويت بصيرت ديني در جامعه مي شود.

وی برگزاري نماز جماعت، وعظ و خطابه، بیان اندیشه های ناب حضرت امام ومقام معظم رهبری درحوزه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران ،سخنراني پيرامون تبیین فرمایشات رهبری در خصوص حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و تبيين جايگاه ولايت و نقش ولي فقيه در جامعه را از جمله برنامه‌هاي تبليغي روحانيون اعزامي دانست.

حجت الاسلام لطفیان تفسیرقرآن و توجه به مفاهیم ومعارف آن وبیان قصه های قرآنی را از دیگر برنامه های مبلغین عنوان و ادامه داد: برپایی جشن ولادت باسعادت امام حسن مجتبی درنیمه رمضان،برگزاری مراسم سوگواری شهید محراب حضرت علی بن ابیطالب و مراسم احیای شبهای قدر از دیگر برنامه های روحانیون اعزامی است.

برگزاری 30 نشست تخصصی دینی ویژه بانوان

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در خصوص برنامه های شاخص حوزه بانوان این سازمان در  ماه مبارک رمضان نیز گفت: بیش از 30 نشست تخصصی دینی با محوریت نماز، عفاف و حجاب و بیان احکام در سطح استان برگزار می شود.

وی ادامه داد: همچنین همزمان با سالروز شهادت حضرت خدیجه (س) نشستی با عنوان بهترین زنان عالم در محل مکتب نرجس بیرجند برگزار می شود.

وی با اشاره به شناسایی 550 مبلغ در سطح استان اظهارداشت: از این تعداد 250 مبلغه سنتی و 300 مبلغه حوزوی هستند که از ظرفیت آنها در مناسبت های مختلف استفاده می شود.

حجت الاسلام لطفیان تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان از ظرفیت مبلغات در برگزاری جلسه های قرآنی خانگی برای تفسیر و بیان احکام دینی ویژه بانوان استفاده خواهد شد.

 

کد خبر 2091002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha